Kolagen jest niezwykle ważnym dla organizmu białkiem, które stanowi podstawowy budulec wielu tkanek, w tym skóry, stawów, kości, ścięgien i mięśni. Zmniejszenie gęstości włókien kolagenowych w głębokich warstwach skóry uwidacznia się poprzez pogłębienie linii mimicznych, utworzenie się zmarszczek, zmatowienie skóry oraz spowolnienie procesów gojenia się. Aby przeciwdziałać tym procesom warto zadbać o zdrowy tryb życia – pozbycie się używek oraz unikanie nadmiernej ekspozycji na promienie słoneczne ale także suplementację odpowiednimi produktami.
Jaki kolagen kupić?
Przy zakupie kolagenu warto zwracać uwagę na kilka istotnych czynników, aby upewnić się, że produkt jest wysokiej jakości i odpowiedni do naszych potrzeb. Oto kilka wskazówek na co warto zwrócić uwagę:
- Źródło kolagenu: Upewnij się, że znasz źródło kolagenu, czy pochodzi on z naturalnych, zdrowych i bezpiecznych do spożycia źródeł.
- Czystość i jakość: Wybieraj kolagen o wysokiej czystości, bez sztucznych dodatków, konserwantów lub zbędnych wypełniaczy. Warto sprawdzić etykietę produktu, aby upewnić się, że nie zawiera niepożądanych dodatków.
- Metoda pozyskiwania: Upewnij się, że producent stosuje etyczne i odpowiednie metody pozyskiwania, aby nie szkodzić środowisku i zwierzętom.
- Skład i zawartość: Sprawdź, jakie inne składniki zawiera produkt z kolagenem. Niektóre preparaty mogą zawierać dodatkowe składniki wspierające zdrowie stawów i skóry, takie jak witaminę C, minerały czy kwas hialuronowy.
- Forma i łatwość spożycia: Kolagen dostępny jest w różnych formach, takich jak proszek, kapsułki, płyn lub tabletki. Wybierz formę, która jest dla Ciebie najwygodniejsza w stosowaniu.
- Proces produkcji: Sprawdź, czy producent stosuje odpowiednie procedury kontroli jakości i certyfikaty potwierdzające jakość produktu. Certyfikaty i badania: Upewnij się, że produkt został poddany testom i badaniom potwierdzającym jego skuteczność i bezpieczeństwo.
Podsumowanie
Skóra jest największym organem naszego ciała, który ulega naturalnemu starzeniu się wraz z upływem czasu. Aby o nią zadbać warto stosować higieniczny tryb życia oraz wspomóc procesy regeneracyjne poprzez suplementację kolagenu. Dostosowany do Twoich potrzeb i wysokiej jakości kolagen, wraz ze wspomagającymi jego działanie składnikami takimi jak kwas hialuronowy oraz witamina C, może być cennym wsparciem dla zdrowia stawów, skóry i ogólnej kondycji organizmu.




|
Fitness Authority Sp. z o.o. ul. Konna 40 80-174 Otomin NIP: 9571037001 REGON: 221006572 KRS: 0000355208 |
|
Klienci indywidualni: kontakt@sogood.pl Klienci biznesowi: zamowienia@sogood.pl Telefon: 58 347-06-04 |
Konsument uprawniony jest do zapisania niniejszego regulaminu na trwałym nośniku
1. DEFINICJE
- FORMULARZ REJESTRACJI: formularz umożliwiający utworzenie Konta.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA: formularz umożliwiający złożenie Zamówienia.
- KLIENT: osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy prawa także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych.
- KONTO: oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sklepu, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach.
- NEWSLETTER: elektroniczna usługa, która umożliwia Klientowi otrzymywanie od Sprzedawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej cyklicznych informacji, w szczególności o Produktach lub wydarzeniach organizowanych przez Sprzedawcę.
- SPRZEDAWCA: sprzedawcą, a także usługodawcą oraz administratorem danych osobowych jest: FITNESS AUTHORITY Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Otominie (80-174) przy ul. Konnej 40, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000355208, posiadająca numery: NIP: 9571037001, REGON: 221006572, BDO: 000051133 (rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami), kapitał zakładowy w wysokości 17.000.000,00 złotych. Telefon: 58-344-37-47 (opłata jak za połączenie standardowe, według cennika właściwego operatora), e-mail: bok@fasklep.pl.
- PRODUKT: dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- REGULAMIN: niniejszy regulamin sklepu internetowego fasklep.pl.
- SKLEP INTERNETOWY: należący do Sprzedawcy sklep internetowy pod adresem: www.fasklep.pl.
- UMOWA SPRZEDAŻY: umowa sprzedaży Produktu zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
- USŁUGA ELEKTRONICZNA: usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu.
- ZAMÓWIENIE: oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
2. Dane osobowe. Odesłanie do polityki prywatności.
- Wszelkie kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych regulowane są przez politykę prywatności dostępną na stronie internetowej Sklepu.
3. USŁUGI ELEKTRONICZNE.
- W Sklepie dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.
- Korzystanie z Konta jest bezpłatne i możliwe po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków przez Klienta – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji oraz (2) kliknięciu pola „Zarejestruj konto”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez Klienta wskazanych podczas procesu danych osobowych. Konto ważne jest przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy.
- Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu pola „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. W Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie wskazanych podczas procesu danych osobowych. Korzystanie z Formularza Zamówienia jest bezpłatne i ma charakter jednorazowy.
- Korzystanie z Newslettera jest bezpłatne i następuje po wykonaniu łącznie trzech kolejnych kroków przez Klienta – (1) podaniu w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie Sklepu wskazanych tam danych osobowych, w tym adresu poczty elektronicznej, na który mają być przesyłany Newsletter, (2) kliknięciu pola „Zapisz się” oraz (3) potwierdzeniu chęci zapisania się na Newsletter poprzez kliknięcie w link potwierdzający przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej. Na Newsletter można się również zapisać poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta albo składania Zamówienia. Newsletter przesyłany jest Klientowi przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez podanie w zakładce „Newsletter” adresu poczty elektronicznej oraz kliknięcie pola „Wypisz się z newslettera” lub poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sklepu: (1) urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
4. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień.
- Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu podana jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami, a także o kosztach dostawy oraz o innych kosztach Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej. Wiadomość Sprzedawcy zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży.
- Zgodnie z Art. 106b ust. 5 ustawy o VAT, Klient, który na podstawie rachunku/paragonu chce otrzymać fakturę vat zobowiązany jest do poinformowania o tym Sprzedawcy i przekazania nr NIP przed wystawieniem rachunku/paragonu.
5. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
- Płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
- Płatność gotówką przy odbiorze osobistym.
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy odbiorze osobistym, płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
- Sprzedawca może udostępnić Klientowi także inne sposoby płatności. Sposoby te będą ujawnione podczas procedury składania Zamówienia.
6. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
- Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu oraz w trakcie składania Zamówienia.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
- Przesyłka pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa.
- Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
- Przesyłka paczkomatowa.
- Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 5 dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 5 dni roboczych. Początek biegu terminu dostawy liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego, Produkt będzie gotowy do odbioru w terminie do 2 dni roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 2 dni roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się w następujący sposób:
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
- w przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
7. REKLAMACJE.
- Reklamacja może zostać zgłoszona w dowolny sposób, w szczególności poprzez wysłanie listu lub wiadomości e-mail z wykorzystaniem danych Sprzedawcy określonych w pkt 1.6.
- Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia niezgodności; (2) żądania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
8. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
- Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich pisemnie na adres: ul. Sołtysowska 1 Magazyn 17, 31-589 Kraków;
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora)..
- Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
9. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY.
- Klient może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem niżej określonych kosztów. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać przesłane listem lub wiadomością e-mail z wykorzystaniem danych Sprzedawcy określonych w pkt 1.6.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi Załącznik do Regulaminu.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia Produktów w indywidualnych przypadkach m.in jeśli produkt spożywczy został otworzony tj. rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względów higienicznych (zostało otwarte po dostarczeniu). Przedmiot świadczenia był rzeczą ulegającą szybkiemu zepsuciu (mający krótki termin przydatności do użycia i była o tym wyraźna informacja w chwili zakupu). Zwracana odzież nosi ślady użytkowania, brak oryginalnie przymocowanych metek.
- Sprzedawca wskazuje na następujące koszty, które może ponieść Klient w przypadku odstąpienia od umowy:
- koszt dostawy inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie,
- koszt dostarczenia zwracanego Produktu Sprzedawcy.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep mają treść w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w każdym czasie. Zmiany Regulaminy wchodzą w życie w terminie 14 dni od dnia ich opublikowania w Sklepie. Do umów zawartych przed wejściem w życie zmian w Regulaminie stosuje się postanowienia dotychczasowe chyba, że nowy Regulamin jest bardziej korzystny dla Klienta. Klient może odstąpić od Umowy jeżeli nie zgadza się z postanowieniami nowego Regulaminu przy czym uprawnienie to wygasa po upływie 14 dni do dnia wejścia w życie nowego Regulaminu.
Program Rzetelna Firma! Informujemy, iż Państwa dane otrzymywane korespondencją e-mail – zarówno tą zamawianą jak i niezamawianą, przetwarzane są w celu udzielania odpowiedzi bądź nadawania wysyłek do osób, które wyraziły na to zgodę, z poszanowaniem adekwatnych przepisów prawa. Informujemy, iż nadsyłając do nas korespondencję wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w wymiarze i zakresie określonym w tej korespondencji.
W odniesieniu do nadesłanych do nas danych osobowych, w zależności od podstawy prawnej, stajemy się ich administratorem lub podmiotem przetwarzającym. Każdemu z Państwa przysługuje prawo do: informacji o statusie swoich danych, sprostowania swoich danych, usunięcia swoich danych, ograniczenia przetwarzania swoich danych, przenoszenia swoich danych. Zastrzegamy sobie prawo do usunięcia Państwa danych bez dalszego informowania w przypadku otrzymania korespondencji niezamawianej, nieautoryzowanej lub w przypadku braku prawnie uzasadnionego celu przetwarzania.
Administrator powołał Inspektora Danych Osobowych - mail: ido@fitnessauthority.pl
Administratorem Państwa danych osobowych jest FITNESS AUTHORITY Sp. z o.o. Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, KRS: 000355208, NIP: 9571037001, podmiot wpisany do rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami pod numerem BDO: 000051133. Państwa dane przechowywane będą przez okres 3 lat, po tym czasie będą archiwizowane przez 2 lata, a następnie zostaną trwale usunięte, chyba że umowa, przesłanki merytoryczne (np. okresy przedawnień) lub przepisy prawa określają inne okresy przetwarzania.
Informujemy jednocześnie, iż osoby prowadzące korespondencję z domeny „fitnessauthority.pl” wyrażają zgodę na przetwarzanie swoich danych, w zakresie w jakim podane zostały w stopce e-maila wraz z adresem e-mail wyłącznie do prowadzenia korespondencji. Przetwarzanie odbywa się w zabezpieczonych systemach utrzymania infrastruktury poczty elektronicznej i strony internetowej, na dyskach komputerów osób upoważnionych do prowadzenia korespondencji – w skrzynkach e-mail z domeną „fitnessauthority.pl”, a także w postaci wydruków jako akta prowadzonych spraw.
Państwa dane osobowe będą przetwarzane z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa, spełniających wymagania powszechnie obowiązujących przepisów prawa polskiego i unijnego. Podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych, w zależności od przedmiotu korespondencji, może stanowić art. 6 ust. 1 lit. a), b), c) lub f) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. Zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO informujemy, iż Pani/Pana dane osobowe, przekazane nam za pośrednictwem naszej strony internetowej/formularza kontaktowego lub w inny sposób (przekazanie wizytówki, przesłanie poczty elektronicznej, kontakt telefoniczny), są gromadzone, przetwarzane i przechowywane w celu prowadzenia korespondencji z Państwem i w celu, dla którego zostały nam udostępnione.
Dane osobowe mogą być ujawnione pracownikom lub współpracownikom, jak też podmiotom udzielającym wsparcia na zasadzie zleconych usług i zgodnie z zawartymi umowami powierzenia. Informujemy ponadto, że Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych lub do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów.